Imię: *
Nazwisko: *
Miasto: *
Ulica: *
Nr budynku: *
Nr mieszkania:
Kod pocztowy: *
PESEL: *
E-mail: *
Powtórz e-mail: *
Nr telefonu (9 cyfr, bez prefixu): *
Hasło (min. 8 znaków, co najmniej jedna wielka litera i jedna cyfra): *
Powtórz hasło: *
Rejestruj
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujmy, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Onkolmed Lecznica Onkologiczna s.c.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za
pomocą adresu e-mail: iod@onkolmed.pl.
Dane osobowe podawane są bezpośrednio przez Pacjenta lub opiekuna prawnego Pacjenta,
zwanych dalej jako „Użytkownik”. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym.
Konsekwencjami niepodania danych osobowych może być brak możliwości założenia
Internetowego Konta Pacjenta. Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia
dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia
tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. Niepodanie wszystkich
niezbędnych danych może skutkować brakiem możliwości udzielenia świadczenia zdrowotnego
oraz dokonania rezerwacji przy wykorzystaniu usługi Internetowe Konto Pacjenta.
Dane osobowe są przetwarzane w celu:
korzystania z Portalu Internetowego Onkolmed Lecznica Onkologiczna s.c. i
rejestracji w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) oraz w zakresie czynności
administracyjnych niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania konta i
zagwarantowania zarejestrowanemu Użytkownikowi dostępu do funkcjonalności IKP,
takich jak:
sprawdzenie dostępnych terminów wizyt u wybranych lekarzy, w tym do
dokonania weryfikacji tożsamości przed dokonaniem rezerwacji wizyty,
rezerwacji wizyty i możliwości jej odwołania,
opłacenia wizyty,
odbioru wyników badań (wyłącznie po podpisaniu w rejestracji przychodni
zgody na wyświetlanie danych medycznych),
zakupu pakietów medycznych.
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu zawarcia i wykonania umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną;
udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenie dokumentacji medycznej;
realizacja umowy na świadczenie usług medycznych – na podstawie art. art. 6 ust.
1 lit b lub c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO w związku z art. 3 ust. 1
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy
z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz §10
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów,
zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;
wyświetlania w IKP historii choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna) – na
podstawie art. 9 ust. 1 lit. a RODO, tj. wyraźnej zgody osoby, której dane
dotyczą;
rozpatrzenia reklamacji - na podstawie realizacji obowiązku prawnego ciążącego
na Administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń - na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu Administratora - art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
wykonania obowiązku podatkowego i księgowego na podstawie realizacji obowiązku
prawnego ciążącego na Administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
więcej...
W ramach Rejestracji w IKP przetwarzane będą następujące dane osobowe:
Imię,
Nazwisko,
Dane adresowe (miasto, ulica, numer budynku, nr mieszkania, kod pocztowy),
PESEL,
login,
hasło,
adres e-mail,
numer telefonu.
W ramach korzystania z IKP mogą być również przetwarzane dane dotyczące historii
choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna). Następuje to wyłącznie po podpisaniu
przez Użytkownika w rejestracji przychodni zgody na wyświetlanie danych
medycznych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez następujące okresy:
pozyskane w związku Rejestracją w IKP i korzystaniem z Portalu – przetwarzane
przez czas trwania umowy świadczenia usług;
wyświetlania w IKP historii choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna) – do
czasu wycofania zgody;
dane udostępniane przez osoby wnoszące reklamacje – do czasu rozpatrzenia danej
reklamacji;
dane niezbędne do wykonania obowiązku podatkowego i księgowego – przechowywane
przez okres wskazany w przepisach prawa;
jeżeli Użytkownik jest naszym pacjentem i utworzyliśmy dokumentację medyczną,
mamy obowiązek przechowywania jej co najmniej przez okres 20 lat od dnia
dokonania w niej ostatniego wpisu. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane
były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach
windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń,
wynikający z przepisów kodeksu cywilnego. Po upływie wyżej wymienionych okresów
dane osobowe Pacjenta lub opiekuna prawnego Pacjenta są usuwane lub poddawane
anonimizacji.
Odbiorcami danych mogą być podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych
osobowych, w tym:
dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (w szczególności dotyczy
to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów
będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka
Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych
podmiotów, z którymi Administrator w tym zakresie współpracuje, dostawcy usług
teleinformatycznych, dostawcy sprzętu medycznego, podmioty świadczące usługi
pocztowe i kurierskie);
dostawcy usług prawnych, księgowych i doradczych, w tym w przypadku dochodzenia
roszczeń związanych z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą
i obrony przed roszczeniami;
zleceniodawcy, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług
medycznych;
w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu świadczenia usług medycznych
– inne podmioty lecznicze w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności
świadczeń zdrowotnych
Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Portal
upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym
z żądania.
Użytkownik ma następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo
dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii, prawo żądania sprostowania
danych osobowych, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Ma także
prawo skorzystać z uprawnienia do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych, co pozostaje bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W celu
skorzystania z któregokolwiek z tych uprawnień – należy skontaktować się z
Administratorem poprzez adres email: iod@onkolmed.pl lub listownie na adres wskazany w
pkt 1 powyżej. Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorującego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 01-193 Warszawa)
przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych, w przypadku, gdy Użytkownik uzna, że
są one przetwarzane w nieprawidłowy sposób.