Rejestracja
Aktywacja przez e-mail: Na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny, który będzie potrzebny do aktywacji konta.
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujmy, że:
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest Onkolmed Lecznica Onkologiczna s.c.
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pomocą adresu e-mail: iod@onkolmed.pl.
-
Dane osobowe podawane są bezpośrednio przez Pacjenta lub opiekuna prawnego Pacjenta, zwanych dalej jako „Użytkownik". Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym. Konsekwencjami niepodania danych osobowych może być brak możliwości założenia Internetowego Konta Pacjenta. Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. Niepodanie wszystkich niezbędnych danych może skutkować brakiem możliwości udzielenia świadczenia zdrowotnego oraz dokonania rezerwacji przy wykorzystaniu usługi Internetowe Konto Pacjenta.
-
Dane osobowe są przetwarzane w celu:
- korzystania z Portalu Internetowego Onkolmed Lecznica Onkologiczna s.c. i rejestracji w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) oraz w zakresie czynności administracyjnych niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania konta i zagwarantowania zarejestrowanemu Użytkownikowi dostępu do funkcjonalności IKP, takich jak:
- sprawdzenie dostępnych terminów wizyt u wybranych lekarzy, w tym do dokonania weryfikacji tożsamości przed dokonaniem rezerwacji wizyty,
- rezerwacji wizyty i możliwości jej odwołania,
- opłacenia wizyty,
- odbioru wyników badań (wyłącznie po podpisaniu w rejestracji przychodni zgody na wyświetlanie danych medycznych),
- zakupu pakietów medycznych.
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenie dokumentacji medycznej; realizacja umowy na świadczenie usług medycznych – na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit b lub c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz §10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;
- wyświetlania w IKP historii choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna) – na podstawie art. 9 ust. 1 lit. a RODO, tj. wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą;
- rozpatrzenia reklamacji - na podstawie realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń - na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- wykonania obowiązku podatkowego i księgowego na podstawie realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
-
W ramach Rejestracji w IKP przetwarzane będą następujące dane osobowe:
- Imię,
- Nazwisko,
- Dane adresowe (miasto, ulica, numer budynku, nr mieszkania, kod pocztowy),
- PESEL,
- login,
- hasło,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
-
W ramach korzystania z IKP mogą być również przetwarzane dane dotyczące historii choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna). Następuje to wyłącznie po podpisaniu przez Użytkownika w rejestracji przychodni zgody na wyświetlanie danych medycznych.
-
Dane osobowe będą przetwarzane przez następujące okresy:
- pozyskane w związku Rejestracją w IKP i korzystaniem z Portalu – przetwarzane przez czas trwania umowy świadczenia usług;
- wyświetlania w IKP historii choroby, wyników badań (dokumentacja medyczna) – do czasu wycofania zgody;
- dane udostępniane przez osoby wnoszące reklamacje – do czasu rozpatrzenia danej reklamacji;
- dane niezbędne do wykonania obowiązku podatkowego i księgowego – przechowywane przez okres wskazany w przepisach prawa;
- jeżeli Użytkownik jest naszym pacjentem i utworzyliśmy dokumentację medyczną, mamy obowiązek przechowywania jej co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego. Po upływie wyżej wymienionych okresów dane osobowe Pacjenta lub opiekuna prawnego Pacjenta są usuwane lub poddawane anonimizacji.
-
Odbiorcami danych mogą być podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym:
- dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Administrator w tym zakresie współpracuje, dostawcy usług teleinformatycznych, dostawcy sprzętu medycznego, podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie);
- dostawcy usług prawnych, księgowych i doradczych, w tym w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą i obrony przed roszczeniami;
- zleceniodawcy, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług medycznych;
- w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu świadczenia usług medycznych – inne podmioty lecznicze w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych
Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Portal upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
-
Użytkownik ma następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii, prawo żądania sprostowania danych osobowych, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Ma także prawo skorzystać z uprawnienia do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W celu skorzystania z któregokolwiek z tych uprawnień – należy skontaktować się z Administratorem poprzez adres email: iod@onkolmed.pl lub listownie na adres wskazany w pkt 1 powyżej. Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 01-193 Warszawa) przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych, w przypadku, gdy Użytkownik uzna, że są one przetwarzane w nieprawidłowy sposób.
Więcej informacji...